Saturday, March 13, 2010

Gelagat si Cilik Nakal Acha & Abg Long

Salam Semua...

Hari nie bukan turn aku keje di Chalet..so dapat la luangkan masa bersama keluarga ku...melayan gelagat acha yang dah memang "naik tocang"..itu belum teman sepermainan nye ada..(Abg Long..tp Acha panggilnye skunk Aminnnnn.....)

Acha skunk bukan main nakal lagi...ape Abg Long nye buat die dah save padat dalam memori die...kekadang same jer perangai 2 orang tu...hmmm ape nak buat darah keturunan yang same...kalau kowang sume nak tau..Acha nie suke curi pukul Abg Long nye..sian Aminn...ape yg die rasa xpuas hati akan dituntutnye dgn cara curi pukul..asal puas hatinye...nakal melampo...kekadang kene gak ngan aku...hahahha....tapi die nangis olok2 jer..pastu buat lagi...sekarang nie acha baru jer bangun dari tdo..malam tadi kitaorg gi umah Abg Long anto karipap mak buat...

Aku xdapat kuar sebab Acha dah lentok atas ribaan ku dalam kete...lagi pun time tu ujan agak lebat..so xdapat mereka berjumpa...balik jer umah..mak kata adik ipar ku tipon kata Abg Long nangis nak ikut kitaorang...sian die...skunk Abg long kalau dapat datang sni die xmo balik...tp kene gak paksa balik..sian die...ape bleh buat...tp Abg Long dah ade kawan kat umah nye..Dhiah..Acha plak kawan dgn Mey...(kucing gebu wana oyen kat umah nie)...kdg2 aku marah gak die..sbb nak cium kucing tu...bukan ape...bulu kucing tu xelok utk kesihatan..terutama kanak2...sampai satu tahap dgn kucing2 tu aku belasah...hahaha...

kesah pagi tadi plak..pagi td aku ngan acha mamam Koetiaw goreng..dalam tu ader la beberapa ekor udang yang sebesar ibu jari tgn..die mmg suke makan udang..skit2 udang..aku kata ko nie bleh geng dengan ikan dalam akurium atuk (ikan haruan)...sbb ikan tu pun atuk bg mkn udang...sekali aku dh kopek kulit undang tu kasi die..die pi bagi plak dekat Mey....hahaha...sedap la mey makan..pastu Acha nangis kata Mey amik undang die...hehheheee..kelakar jer..

Nie aku nak tempek gambo aktiviti Acha dgn Abg Long beberapa ari yang lepas...jom layan...
Aktiviti kacau ganggu Opah dan Atuk....oleh Acha Amin

Mandi manda..Acha Amin..Opah mandikan..
Acha tukang sepahkan umah....

Cucu Opah.....

No comments:

Post a Comment