Saturday, April 10, 2010

030410...D ZOo TaIpInG...

salam sume...

Dah lame jugak rasanye xupdate blog nie..skunk asik layan FB jer..so nak dapat satu entri blog pun susah...so cite2 dalam blog pun xupdate....awal bulan ri tu aku, abg cayang dan acha balik Taiping..xlame mane pun balik Jumaat..Ahad balik Manjung..cuti xlame...saje balik sebab opah di Taiping dah windu ngan cucunye yang sorang nie...

Day 1

kitaorang betolak dari Manjung pagi Jumaat..sampai jer lepak jap isi perut yang tengah berkeroncong pastu baru balik umah...kat umah masa tu xde sape memandangkan sumenye keje..opahnye kul 4 baru balik...sampai umah aku trus mandikan acha sebab cuaca yang panas..xleh tahan beb..acha pun mintak aku pasangkan buai tradisionalnye..wahhhh xcited abis acha nak nek buai tu...hmmmm

Day 2

Pagi2 lagi acha dah bangun..awalnye achaaaa..baru kul 5 pagi....sebab kat sane tidonye yang lena akan dikejutkan dengan kokokan ayam..kat Manjung xde ayam..asal celik mata jer nak tgk ayam...itu la acha kalau kat tepeng....siap2 dalam kul 9 pagi aku, abg cayang ku dan acha serta adik bongsu ku menuju ke zoo taiping...time nie agak kurang sibuk kat area zoo..tp dah ada pengunjungnya...so dalam zoo tu macam2 la acha tgk sambil jari tembamnye tunjuk sane..tunjuk sini dan kadang menjerit sebab terlalu sonok tgk haiwan2 dalam kandang tu...suke aku tgk gelagatnye yang pertama kali pegi ke zoo..



Day 3

Pagi hari ahad dan merupakan hari terakhir aku di Taiping aku, abg cayang, acha serta atuk dan opahnye pegi umah adik iparku di Kubu Gajah Selama...dah lame xtgk satu2nye sepupu acha disane...dah 5 tahun skrang...tp aku lupe plak nak snap gambar depa plak..xpelah..len kali la ek...kejap ajer disane kitaorang pun balik..tp cadangan nak balik trus tu bertukar bile abg cayang ku ajak makan kat food court tesco...so shoping sakan gak...lepas perut kenyang dan barang2 yang nak dah beli..kitaorang pun balik umah....lepak jap rehatkan badan sambil tgk tv..siap2 dalam kul 5 blah balik Manjung...sekian tuk kali nie...

1 comment:

  1. mmg best jenjalan ngan fmly ni kan,wlupun letih melayan kenah anak² hehehe

    ReplyDelete