Saturday, May 15, 2010

Ape Kes Nie....????

Salam siaran sume member blog ku di luar sane..harap sentiasa dalam keadaan yg sihat2 belaka hendaknye...hari nie giliran aku pulak menguruskan Chalet Impian..di Pantai Peranginan Teluk Batik..setelah sebulan berehat kerana perasaan malas yang sentiasa membelenggu aku...bukan ape...biasa la..hari sabtu ahad jer la time cuti yang aku ade...lagi pun kat Teluk Batik tu panas benget hingga rasa terbakar kulit ku yang ala-ala gebu nie..huhu..perasan sendiri la plak...

tapi kadang-kadang kat sini best gak kiranya dapat lepak2 ngan budak2 yang kepala diaorang macam hanpon dah masuk air...(bengong)..hilang sikit rasa bosan yang melanda tu...seperti setiap hujung minggu..dah menjadi perkara biasa Chalet Impian akan dikunjungi dan dihuni oleh guest yang datang dari merata tempat...dan kebanyakan dari mereka bukan orang sini (manjung)...

sesampai aje aku di pintu gerbang Chalet Impian yang xberapa nak lawa tu...dah kedengaran hiruk pikuk suara budak2 yang dah menginap disini semalam..diaorang nie datangnye dari Gombak..kalau xsilap aku ler..sekolah xtau la plak..tp tgk batch nye mereka ahli Kelab Rakan Sebaya....xkesah la kan...lantak ler kat diaorang tu...yang len ada gak guest yang walk-in jer ke sini..aku kat sini bukan ler sebagai staff MPM..tapi merangkap sale girl jual bilik...hahhaha...selagi ade akan aku lelong murah-murah..janji masyukkkk...

Disebalik melihat gelagat dan karenah manusia yang mcam2 tu...tiba terpandang aku pada sekumpulan beruk kera yang juga turut same join lepak kat chalet nie..wahhh..bukan main meriahnye "kanak-kanak riang" nie...kelakar jugak...aktiviti mereka saat ini tak lain tak bukan ape lagi..cari makan ler...sambil mata mereka liar memerhati sekeliling takut2 ada plak manusia durjana baling batu..hahaha..mereka pun sedar diri kalau mereka juga penceroboh haram kat chalet nie....lumrah kehidupan...

selain dari kera...ada gak geng2 anjing yang tergedik2 berlari sane sini....tgh beriadah agaknye kot...jangan kacau orang kat sni dah ler...cume yg xleh biarkan tu..takut geng2 salak nie..buang najis..aduhhhh..xkuasa aku.....dah ler kencing berleluasa...eee..kalau ade big bos zahrin..dah lame kene racun tikus tu..arwah ler anjing2 tu mlm kang...habis dijadikan santapan..buat BBQ lagi..huhu..gurau jer....yer la anjing2 nie makin ditembak makin byk plak yang datang..xtertembak dek senapang patah Penguatkuasa MPM...ble difikir balik...per salahnye kalau ada inisiatif dari pihak2 yang bek ati nak ternak anjing2 liar nie..dah tentu terbela nasib mereka nie kan...hmmm..ntah ler..bleh pakai ke idea bengong aku nie...

Cuaca pagi yang redup dan hujan rintik2..kini telah berganti plak dengan bahang mentari yang semakin membakar lemak2 ditubuh aku nie..fuuuhhhh..panas gle nie beb...air dah ntah berapa tong aku minum...nak makan pun xlalu....bleh tumbang nih...nie ler azab yang aku rasa tiap kali datang chalet...tp yer lah..itu baru azab dan bahang di dunia..blum lagi azab kubur....

k lah...stop dulu...jumpe lagi di episod akan datang....ceewaahh...hot nih..


No comments:

Post a Comment