Saturday, February 26, 2011

26 Feb

Assalammualaikum...

Kisah hari nie...konon-konon nak bangun awal..tapi disebabkan malam tadi tak cukup tido gara-gara Esyah demam dan masih tak berapa sihat..kejap ok.. kejap demam.. dah la susah sungguh nak mamam ubat.. hrmmm..memang nakal. Malam ni baru rasa berpeluh badannye.. tadi bangun jam 7.45 pagi.. ingat nak bangun la kul 7.00 pagi..tapi terlajak pulak 45 minit... bangun kemas rumah (esyah layan kartun).. sempat wat simple breakfast untuk esyah.. tapi makan sikit jer.. xde selera lagi la tu.. sudah siap semuanye..mandikan Esyah dan siap-siap gerak ke umah opah Esyah di Fasa 3A.. sebab aku kene keje.. kalau ikutkan xsampai ati nak gi keje ari nie.. sebab Esyah masih merengek demam..tapi dah hari nie group aku masuk chalet.. nak tak nak kene pi jugak sebab nak settle bilik untuk mereka.. biasa la..

sampai chalet around jam 11.15 pagi. .aku tak anggap aku overtime..sebab aku datang kejap sangat..ada la kot 4 jam saje aku kat chalet.. settle sume bilik dah penuh..xmau tunggu lama aku aku trus blah..niat hati nak tengok cite industan.. Mujse Dosti Karoge.. dalam bahasa melayu nye (sudi kah menjadi kawan ku) gitu la lebey kurang...

Balik umah jam 3.30 petang.. tengok industan tadi umah opah..lepak jap..pastu baru gerak balik umah..sampai umah layan industan balik.. sambil tu standby nak masak.. keluarkan barang dari peti sejuk.. tiba-tiba terasa pulak nak wat donut.. memang dah lame tringin nak wat.. sebab before this penah wat.. tp xberapa nak jadi..bukan xjadi.. keras skit la..

so nak try la wat sekali lagi.. carik resepi kat sini.. blogger ni bab masak memang xpert la..ape-ape aku suka refer kat blog die.. memang besh..mantop resepinye.. so agak-agak dah nak goreng.. roger mak mertua.. nak makan donut mai la umah..opah kata perut memang lapo.. so dalam 30 minit opah sampai ngan atuk.. sedap opah makan sampai 3 biji..kenyang.. hidang dengan teh 'O' jer.. atuk makan 1 biji kot..tak perasan.. tapau untuk kacu (pakcu Esyah) 4 biji lagi.. tinggal untuk aku dan Abang Cayang 5 biji.. hahha.. settle.. abis suda...

so ni lah hasilnye...



kembang tangan opah makan donut aku...haha

nak tempek jugak gambar Esyah demam...


demam-demam pun masih sempat piece..hehe

semalam gi Econsave tringin nak makan kek..so beli la yg kecik..saje suke2 snap picture Esyah sebab beriya sangat nak potong kek..

Nota kaki : pasni nak try wat almond london..hehehe

1 comment:

  1. Assalammualaikum..
    baru nak tumpang mkn donut dah siap2 bgtau abis suda..hehee..
    mekasih yer cube resepi simple tu..mdh2an semua suka.. :D
    almond london yg akak buat aritu tinggal sikit jek..hihi

    alahai syian nya esyah demam la pulak..hrp2 cepat kebah laa demam tu..sian dak kecik comel tuh..

    ReplyDelete