Wednesday, July 7, 2010

BanYak Bende Nak Cite...Yang Mane Dulu Nak Mula...

Salam sume rakan blog ku.... dah lame xbersua rindu bagai nak gile...hanya aku jer yang tahu betapa rindunye aku nak mengupdate blog yang sekian lame menyepi dari cite2 sensasi hanya tentang aku dan orang2 yang ada disekelilingku...

sekarang nie pun aku bersiaran lintas langsung dari Majlis Perbandaran Manjung...untuk makluman sekarang nie aku terlalu dan teramat la sibuk di ofis...sehinggakan kadang-kadang xcukup kaki tangan dibuatnye..al maklumlah..aku jer la sorang dan satu-satu pekerja harapan bos aku kat unit nie...cewaaahh..tapi memang tidak dinafikan sama sekali..aku ni ibarat tulang belakang yang menyokong perjuangan dan kerja-kerja berat di ofis nie..sekalipun aku hanya PT cabuk aje kat unit aku yang sebesar semut tu..tapi..peranan aku amat besar berbanding yang lain...bayangkan betapa pentingnya aku sehingga bos aku pernah mengatakan bahawa "susah saya kalau siti tak ada"...so..tapi aku bukan la nak bangga diri ke ape ke...sekadar gembira dengan kerja yang aku laksanakan dengan jayanya...

Dunia "pelancongan" adalah dunia aku di ofis tu..hahha..tapi bukan ler bermakna aku asik pergi melancong dan berjalan yer..xpun dalam erti kata lain asik TRAVEL aje...ahhh...itu bukan realitinye...pengurusan pelancongan memang ler dibawah bidang kuasa aku...selain daripada bos aku..segala keputusan pasal projek dan program ramai yang refer kat aku...(besar jugak peranan aku nie...)..sekarang nie dalam tempoh beberapa bulan kebelakangan nie..aku bz dengan pelbagai program pelancongan anjuran MPM...memang best sebenarnye handle program nie..walaupun ianya amat dan teramatlah memenatkan..tapi bile satu2 program tu berjaya..itu adalah hasil kerja yang cukup2 membanggakan...

kalau korang nak tau aku baru jer lepas handle satu program bersama YAB. Menteri Besar Perak..Program Sorakan 1 Malaysia 1 Dunia yang telah pun dilaksanakan di Lumut pada 6hb Julai 2010..yakni semalam...bayangkan la program yang kita tak sangka akan diadakan..fuhhh..berpeluh nak handle..tapi alhamdulillah sumenye berjalan dengan lancar...

wahhhh..panjang lebar bercerita plak nie..pasal aku punye keje lak tu..skali skala nak berkongsi cite pasal keje pe salahnye...walaupun banyak kisah2 famli aku nak aku cite kan yang benonye..tapi skunk nie kene tengok "PRIORITY" jugak...dalam erti kata melayunye ikut KEUTAMAAN...

Nak cite lagi nih..untuk program yang akan datang dan rasanye tidak lame lagi..aku akan laksanakan program anjuran Jawatankuasa Pelancongan Local Agenda 21 MPM..hahah..Karnival Pantai Teluk Batik 2010..program nie aku dah penah handle dulu..dan sekarang akan diadakan semula....so aku akan kembali bz dengan kerja-kerja penyediaan surat dan lain-lain keperluan..kertas kerja dan mesyuarat telah pun diadakan bulan lepas...dan aku akan serahkan tanggungjawab nie kepada salah seorang student praktikal di unit aku..dan aku sebagai pemantau lah...so aku harap ilmu aku yang tak seberapa nie dapat di kongsi dengan pelajar-pelajar yang menjalani latihan industri di unit aku nie...(kepada adik2 yang paktikal tu kene banyakkan bersabar dengan karenah aku yer..bukan cerewet tapi keje di unit aku nie kene cepat dan pantas...)

so rasanye untuk slot nie cukup la cite aku kot...rasa nak tau lagi tunggu ler cite selanjutnya ek..
k..assalammualaikum...

No comments:

Post a Comment