Friday, July 23, 2010

Harus Kah Aku Menangis.....????

Rasa nak aku titipkan dalam blog nie sebagai memori dan kenangan...walau seinci kisah aku dan orang-orang disekeliling aku...agar satu masa nanti blog aku nie dapat dijadikan diari hati yang kekal selama-lamanya....setiap rasa..setiap masa..setiap putaran bumi dan  matahari...hidup silih berganti...walau sebesar zarah pun ia...namun aku masih jauh dan belum mengenali sedalam-dalam hati seseorang yang bergelar manusia....
Rutin hari nie berjalan macam biasa..walaupun keadaan aku tidak berapa mengizinkan aku untuk terlalu hyper...tapi sedaya dan segagah mungkin aku lakukan..demi majikan, kawan-kawan, mak abah, adik beradik dan paling utama suami dan anak aku....
Namun..secebis rasa meruntun dalam jiwa aku hari nie...mungkin kah disebabkan bulan mengambang penuh...atau mentari panas yang terlalu hangat bahang nye....siapa kah aku disisi mereka semua..kadang-kadang rasa tidak dipeduli...tidak dikasihi..dan teramat penting tidak dihargai....
kiranya yang mengusik jiwa aku itu..orang yang aku sayangi amatlah pedih untuk aku hadapi...tidak pula dikisahkan kiranya orang itu hanya insan biasa pada ku....sedikit tak terguris malah penghibur dikala sunyi....
disaat aku menyelinap masuk..tatkala terdengar gelak tawa..senda gurau..gaya berbisik...(suara apakah itu..????)..bisa kah aku mentafsirkan nya dengan hanya mendengarnya...aku...aku..aduhhhh..rasa apakah yang ada dalam tubuh aku nie...takde ke manusia yang cukup2 faham dikala aku sebegini...pada siapa nak aku luahkan...pada siapa nak aku adukan..percayakah mereka...dan berdosakah aku.....
sesungguhnya aku pasrah pada hidup andaikata demikian rupa....haruskah aku menangis wahai teman-teman ku....haruskan aku meruntun..meminta belas...haruskah? haruskah???

1 comment: