Monday, September 6, 2010

Biskut Raya Ku....Part 1

Salam siaran...hari kerja aku update blog...nak cover yang mane terbengkalai sejak dua menjak nie..al maklum lah..excited nak raya kan...hampir setiap waktu aku nie dipenuhi dengan aktiviti...termasuk time keje kat opis nie...(hek3..)

Hari dah hari ke 27 berpuasa..tanpa disedari kan...suasana raya semakin meriah terutama di pasaraya dan shopping komplek..semalam pun aku ngan abg cayang gi jalan2 cuci mata tengok gelagat dan suasana malam di Manjung Uptown..fuhhh..padat dan sarat marat dengan manusia...tak kuasa aku wei...parking xyah cakap la..dah kebetulan aku kuar tu..teringat plak kat bapak mertua ku...

4hb September yang lalu harijadi nye..so aku ngan abg cayang beli la hadiah yang tak seberapa...juga sesuai sempena raya nie...semoga abah sonok terima pemberian tulus lagi ikhlas dari kami anak beranak...kami doakan semoga abah sentiasa diberi kesihatan yang baik dan dilimpahi rezeki...(kami masih perlukan abah walaupun sudah mempunyai kehidupan sendiri...)..walopun aku nie hanya menantu..tapi kasih aku pada mereka mengatasi status aku...mereka juga sebahagian dari hidup aku...

Berbalik kepada tajuk asal entri aku nie...azam raya tahun nie nak wat biskut raya sendiri akhirnya tercapai juga...setakat hari nie aku dah berjaya buat 2 jenis biskut..Biskut Makmur dan Biskut Meri Bercornflakes...hari nie cadang nak wat lagi 2 jenis biskut memandangkan aku dah stat cuti esok...so ni la hasilnye yer kawan-kawan...nak rasa datang la rumah yer raya nanti....

Biskut Makmur yang comel2 lagi gebu nie cukup mudah dibuat dan susah dimakan..sebab kalau dah masuk mulut xleh bercakap..kang tersembur plak kan..

Biskut Meri Bercornflakes khas buat mak aku di Taiping dan Ibu Mertua ku...nak bagi rasa jer...hek..hek..hek..Kalau sedap leh wat bisnes kue raya tahun depan..(berangan la aku...) untuk biskut ni aku wat 2 bancuhan..so penat jugak ler melepak di membelek biskut nie...tapi puas hati la kalau nak dibahagi 3 pun....

Jadi ni la 2 jenis biskut raya yang aku dah buat..ari nie punya projek..tunggu next entri ek..k la..jumpa lagi...

p/s : Untuk makluman semua biskut aku menggunakan buttercup sepenuhnya..tiada campuran planta atau seangkatan dengannya yer...

No comments:

Post a Comment