Monday, August 16, 2010

5 Ramadhan 1431H

Salam siaran dan salam Ramadhan kepada semua rakan-rakan ku..alhamdulillah tanpa disedari sudah 6 hari kita umat Islam menunaikan ibadah puasa..rasa cepat betul masa berlalu...

Hari ni seawal pagi aku dah mengadap blog di opis..ntah ler..rasa malas jer nak buat kerja yang masih ada saki  baki yang perlu aku bereskan...badan pun rasa lesu jer hari nie..abg cayang aku tak cukup tidur...mahu tidur berapa lama lagi...??? mungkin ada benarnya...yer lah..pagi dah bangun pukul 4.30 pagi sediakan makan sahur untuk nye..pastu dah xbleh nak lelapkan mata...sementara menunggu azan subuh..aku sambung menyiap kerja-kerja rumah dan sambil tu jugak aku mengait untuk siapkan alas tv aku di rumah untuk raya nie...kerja-kerja menjahit dah aku bereskan..tinggal final touch up jer lagi untuk langsir aku tu..tp just jahit manual jer ..xyah guna mesin....

Lupa plak aku kepada topik asal entri aku nie...tanggal 5 Ramadhan membawa seribu erti bagi aku...kerana pada tarikh ini juga aku buat pertama kalinya bergelar seorang ibu walaupun terlalu banyak dugaan dan cabaran saat melahirkan puteri kesayanganku...tidak tergambar saat itu..pelbagai perasaan menyelubungi aku...antara suka, takut dan gementar...senyum pun hambar tatkala keluarga datang menziarah...

Tapi alhamdulillah akhirnya ape yang dinanti oleh ku dan terlebih lagi suami ku....selamat dilahirkan...syukur..walaupun aku melahirkannya bukan dalam keadaan normal..tapi paling aku xdapat lupa disaat aku dibilik pembedahan..aku dapat menyaksikan keajaiban yang tidak dapat diulang kembali...saat bayi aku dikeluarkan dari perut ku...dan disaat itu juga terdengar suara si kecil itu menangis seperti tidak mahu berpisah dari ku....air mata seorang ibu terhambur juga dari mata ku....terasa sungguh gembira yang tidak dapat diungkap dengan kata-kata.....

Nur Qistina Aisyah binti Mohd Khairi....itu lah nama yang telah dipersetujui oleh aku dan suami ku...dan kini puteri kesayangkan ku telah berusia 2 tahun....betapa aku cukup menyayangi dan mengasihinya..karenahnya yang semakin nakal, telatahnya yang lucu dan kebijaksanaannya menuturkan baris ayat yang kadang-kadang tak dapat difahami...penghibur segala duka....
Acha..mama ucapkan selamat menyambut ulangtahun kelahiran mu yang kedua (bulan Islam 5 ramadhan) dan pada 5 September yang akan datang yer..semoga sihat dan sentiasa menjadi penghibur kepada mama ek...muahhhh..mama cayang acha....


Tambahan :
Nak selitkan jugak menu untuk juadah berbuka semalam....semalam kami sekeluarga berbuka di rumah MIL bersama dengan SIL aku yang kebetulan tidur disitu....

 

No comments:

Post a Comment