Wednesday, August 18, 2010

Spagetti Bolognese..hmmm..mamamia...

Salam..masih bersiaran lagi aku untuk berkongsi cerita terutama di bulan puasa nie..asik fikir ape nak masak..ape nak makan..ape nak minum..itu ajer yang bermain difikiran para ibu dikala ini...si suami pulak akan bertanya kepada isteri mereka macam ni.."ape ayang masak ari nie?" hrmmmm...dah penat rasanye....tapi best jugak kalau dapat menyediakan juadah untuk suami dan anak-anak kan...???

Nie nak story sikit pasal menu aku pada 6 Ramadhan..pilihan abg cayang aku kali nie agak kebaratan sikit...hahahha....tetiba ajer nak makan spagetti katanya...wahhh...besar selera Ramadhan kali nie..untuk tidak menghampakan..jam 1 pada 6 Ramadhan..aku pun kuar gi shoping barang-barang nak memasak spagetti...petang sebelum pulang dari keje..abg cayang aku call aku lagi bertanyakan ape menu berbuka hari nie..aku cakap la "spagetti la..ape lagi...jangan nak tukar menu plak yer.." jawapan seolah-olah memberi amaran agar suami ku tak ubah fikiran...

so berbuka lah kami dengan menu western...spagetti..bukan main selera lagi abg cayang dan acha makan...nasib aku tak masak lauk pauk yang lain..kalau tak membazir aje....


p/s : aku nak buat lagi la..sebab kuah spagetti nie asalnya nak masukkan daging lembu cincang..tapi carik punya carik kat giant ari tu..dah abis plak daging lembu..yang ada ayam..dek kerana kesuntukan masa..terpaksa la guna ayam cincang jer...i suke daging...huhu..

No comments:

Post a Comment