Thursday, August 19, 2010

Juadah Bersahur

Assalammualaikum...sekejap aje masa berlalu...ari nie dah 9 hari kita berpuasa...tapi ada jugak yang xcukup 9 hari puasanye..hahhaha...kebiasaan bagi kaum wanita..tapi agak luar biasa bagi kaum adam yer....

Semalam lepas balik keje aku dah siap beli barang dapur..cadangnya juadah berbuka aku hari nie ialah nasi ayam..senang mudah dan ringkas penyediaannya..tak payah pikir nak masak lauk ape lagi...tapi oleh kerana kesuntukan masa dan memandangkan abg cayang aku plak dah start keje malam...aku pun batalkan aje niat nak buat nasi ayam..mungkin bleh ditunda pada hari Sabtu...hari cuti kan...

Semalam aku ngan opismate gi pasar ramadhan kat belakang tempat keje aku nie...nak cari alas perut untuk aku dan acha...hari aku ngan Acha aje di rumah...so tapau jer la ape yang patut...makan tak banyak mane...cukup la untuk kami dua beranak...abg cayang aku berbuka di tempat kejenye....

Masa aku sampai di rumah..abg cayang aku dah siap sedia nak ke tempat kerjanya...aku ada jugak tapaukan nasi kerabu untuk dia berbuka di sane nanti...tiba-tiba dia bersuara..."malam nie abg balik bersahur yer...nak makan nasi ayam.." aku pun bertanya balik kepadanye inginkan kepastian..."biar betul nie..serius ke? nanti ayg masak tak de plak orang nak makan.." kataku.."setakat ayg sorang makan roti dengan air pun dah cukup nak alas perut nie"... abg cayang aku pun jawab.."serius la ni..nanti abg balik dalam kul 10 lebih.." hmmm..ok la kalau macam tu..balass ku lagi...

Lepas berbuka puasa ala kadar...aku pun mandikan acha dan pasangkan dvd cartoon cite Madagaskar....(btul ke spelling nye..lantak lah..) Acha ni memang macam abahnye...memang suke betul dengan cite katun.....aku pun layankan aje....lewat jugak Acha tido malam tadi...

Sambil melayan Acha sempat lah aku menyediakan juadah bersahur kitaorang pagi tadi iaitu Nasi Ayam..seperti yang dijanji..abg cayang aku pulang dalam jam 10 lebih camtu....abg aku malas tapau..so seawal itu die bersahur....ikut dia la...so habis 4 ketul ayam goreng dibedalnye...abg aku memang berselera ajer makan....ni la nasi ayam kegemaran kami sekeluarga..sedap....



No comments:

Post a Comment