Wednesday, August 11, 2010

Special Menu dari Abg Cayang ku....

Salam kepada semua rakan blog ku..wah wah wah..dah makin aktif plak aku nak berblog nie...walopun time keje..(jangan marah yer bos..) hari nie hari pertama bagi semua umat islam menjalankan ibadah puasa...sonok puasa nie sebenarnye...walopun xmakan xminum..tapi aura ibadah di dalam bulan Ramadhan nie memang dapat dirasa..dan cukup berbeza dengan bulan yang lain...alhamdulillah hari ni aku dapat mulakan puasa...kalau tahun depan aku dapat berpuasa sebulan tanpa perlu diganti...macam mane plak tahun nie...hmmmm..rezeki la tu...

opss...berbalik kepada tajuk asal yang aku nak citekan..kisah ni sehari sebelum berpuasa..maknenye semalam lah yer kawan-kawan...semalam di opis sibuk dengan penilaian untuk persijilan 5S di Majlis Perbandaran Manjung..agak meletihkan jugak kerana banyak perkara yang dinilai termasuklah tidak boleh ada sedikit habuk pun...hrmmm..sejak kebelakangan ni jugak aku terasa cukup penat dan letih..mungkin dek kerana terlalu banyak hal yang perlu diuruskan...termasuk lah semalam...

tepat jam 5.00 aku dah bersedia untuk pulang ke rumah mak...macam biasa la..amik acha then baru balik umah...sementara di rumah mak jugak..mengambil masa untuk bawa acha pulang..biasa la karenah budak2 yang sedang membesar...macam-macam...

Sampai kat rumah dah around 5.35 petang...abg cayang aku ada kat rumah dan sekejap lagi die akan bersiap nak ke tempat kerja...macam tu la rutin harian aku...aku balik rumah...abg cayang plak pi keje...ape bleh buat..

Kelibat abg cayang aku yang nampak macam sibuk bangat di dapur..wahhh..dah masak ke? (aku berkata dalam hati)...kalau korang sume nak tau sejak dua menjak ni aku slalu moody..dan kadang-kadang majuk aje...sampai la semalam...aku buat macam biasa jer...sambil tu abg cayang aku menyapa..."abg buat mee hailam..untuk ayang..." aku masih berdiam tanpa suara...sambil melayan penat aku yang masih bersisa...acha macam biasa...kejap ke sane kejap ke sini...sebenarnya dalam hati aku dah ada taman...hahha...saje jer jual mahal...

Abg cayang siap ready dengan sudu..mintak aku jamah sedikit..sebab die tau mee bukan peberet aku...(dalam hati aku..alangkah sedapnya kalau digantikan mee dengan koetiaw...) dah orang buat terima jer la...tanpa disuruh untuk kesekian kalinya..aku pun makan...ada taste..sedap jugak...tapi malas nak puji..nanti meletop plak riak bangga nye...
so aku makan la dengan acha sampai habis...sempena bulan mulia ni..aku tanpa segan silu menghulur tangan memohon ampun dan maaf kepada abg cayang ku...nanti rugi jer pose aku..ape pun xdapat..tapi yang penting aku tetap sayang kan suami ku...thanks dear..

so nak tayang skit my lovely husband punya menu Mee Hailam...cedap..yang special ada telur puyuh..tapi abis dimakan Acha....


No comments:

Post a Comment