Thursday, December 2, 2010

Aidiladha 2010

Sekali lagi bersiaran...

Sekali dapat peluang nak mengupdate blog memang tak boleh dilepaskan..sebab lepas nie belum tentu dapat update dalam masa yang terdekat..biasa lah...ada aje halangan dan rintangan nye..termasuk lah mengantuk...Sebelum update blog nie aku dah minum secawan coffee..hahha...harap-harap mata aku ni segar la untuk beberapa ketika..cukup untuk aku update blog nih..uishhh..sampai camtu aku kan...hrmmm teruknyee..beberapa hari sebelum menyambut Aidiladha bulan lepas my sis yang dah tamat pengajiannya dari Poli Merlimau pulang ke rumah aku...plan nak raya sama-sama ngan aku...pastu balik Taiping raya ngan mak abah aku..walau pun ala kadar saje sambutan kami..yang tak besh macam biasa la..abg cayang aku on duty lah..keje 24 hours...ape leh buat..seperti ayat-ayat aku sebelum ni lahhh..dah itu rezeki kami...terima aje dengan redha..

kat kampung pun mak abah sambut raya biasa-biasa jer...xpi mane pun...cuma ziarah jiran berdekatan saje..tapi still dengan menu peberet..LAKSA...4 hari aku kat Taiping kami banyak habiskan masa di rumah..dah jalan-jalan pusing Taiping jer...sempat jugak ke lokasi baru di Kamunting yang mungkin bakal jadi tarikan di Kamunting nanti...Taman Tasik Kamunting...nama baru dalam lokasi tarikan di Taiping..selain gah dengan Taman Tasik Taiping..so jom lepak layan gambo lagi ek....

Pagi Aidiladha..posing jap kat umah aku..hek3

satu-satunya adik perempuan yang aku ada...

Pas beraya kejap di Umah Opah Manjung..kami pun gerak balik Taiping...sayangnye abg cayang tak dapat turut sama..sebab komitmen pada kerjaya...hahaha..gambar masa di umah Taiping..Acha gedik nak karaoke..mama pun join sekali...

Acha sekarang dah pandai posing...comelll...mama sayang Acha..

Hari ke 3 aku di Taiping..bawa adik adik jalan ke Taman Tasik Kamunting..bagi yang tak tau..Taman Tasik ni terletak bersebelahan dengan kompleks Sukan Kamunting menghala jalan nak ke KEMTA (Kem Tahanan Kamunting)..memang cantik..new attraction of Kamunting town..

macam biasa..posing jer la kejenye...


Acha cam bad mood jer masa jalan..tah ape yang tak kene...


destinasi seterusnya ialah Taman Tasik Taiping pulak...wajib datang kat Bandar Kedamaian ni..tenang dan hijau...aku paling suke pemandangan dengan pohonan rendang sepanjang jalan mengelilingi Taman Tasik Taiping..sungguh menyejukkan mata...


posing kejap then trus gi TESCO..lepak sambil isi peyut lah..

Sekali sekala balik Taiping...memang seronok..yer lah..tempat jatuh lagi dikenang...26 tahun aku disane...


jumpe lagiii...

No comments:

Post a Comment