Saturday, December 11, 2010

Tuntut Ilmu...

Assalammualaikum wbt...

Alhamdulillah...mata aku masih segar walaupun agak kuyu sedikit kerana dah agak lewat malam...mungkin sebab tadi aku minum pearl cafe kacik fatimah..rasa bertenaga..untuk entri ni sesaje nak share dengan korang tentang menuntut ilmu...masa kecil aku dibesarkan di dalam keluarga yang hidupnye serba sederhana...kadang-kadang susah jugak aku rasa..terutama masa kami adik beradik masih bersekolah dan mata pencarian hanya bergantung pada abah ku yang hanya seorang buruh kasar...masa dulu tahap kualiti pendidikan anak-anak kurang dititik beratkan memadai aku dapat bersekolah dan kemampuan pembelajaran adalah dibawah usaha sendiri...tapi kini pemikiran manusia terutama ibu bapa terhadap pentingnya menuntut ilmu semakin luas..kebanyak ibu bapa zaman sekarang amat mementingkan pendidikan anak-anak mereka..sehingga sanggup berhabis duit menghantar anak-anak ke pusat pembelajaran tambahan (tuisyen)..malah bagi yang berkemampuan lagi..sanggup mengupah guru untuk datang ke rumah dalam memberikan pembelajaran yang terbaik..tapi kadang-kadang anak-anak yang melakukan nya sambil lewa dan  mudah berpuas hati dengan apa yang dicapai...

Namun kesimpulan yang boleh dibuat..menuntut ilmu dan memastikan pendidikan anak-anak bukan lah bergantung kepada kemampuan ibu bapa..tetapi kemampuan dan usaha anak-anak kita...so untuk Acha aku tidak lah mampu untuk mengadakan library untuknya..tapi cukup la sekadar ape yang ada....semoga Acha dapat memanfaatkan ape diberikan...

Ruang membaca untuk Acha..



harap Acha dapat belajar dengan cepat....aminn..


p/s : ruang ni jugak Acha share dengan koleksi novel mama yer....hehe

No comments:

Post a Comment