Friday, December 10, 2010

No Idea...????

Assalammualaikum wbt....

Dah banyak hari rasa nak update blog..tapi asik tak jadi jer walopun berpeluang mengadap laptop setiap malam dengan capaian internet yang cukup memuaskan hati..semalam aku menghabiskan masa aku di depan laptop dengan mengedit gambar serba ringkas..mau di touch up lebih-lebih masih belum ada masa untuk mempelajari teknik mengedit gambar secara profesional..niat mau belajar memang ada..tapi dek kesuntukan masa dan tenaga pengajar yang belum dilantik..hrmm..so guna jer ape yang ada...

Kebelakangan ni minda aku asik berkira-kira untuk melakukan sesuatu...malas nak cite lagi tentang ape yang aku sedang fikirkan dan mungkin jugak bakal aku lakukan...yer lah..nanti cakap jer lebih...ble sampai masa nanti aku akan share dengan anda di luar sane...doakan yang terbaik..insyaallah...

Menjalani kehidupan macam biasa..kalau sempat masak..kalau tak sempat pun masak juga..tapi ala kadar jer..kepenatan yang membendung kadang-kadang membuatkan aku tak menyediakan mental aku untuk menguruskan segala hal...mujur la ada adik aku yang sedikit sebanyak membantu aku....dia jugak yang menguruskan Acha...tq sis...nanti akak bagi wit lanja ek...yang lain layan gambar jer la ek..banyak snap gambar tapi tak sempat nak mengupdate...
Ni gambo Kerapu sweet sour menu semalam..dek kerana xcukup bahan bedal ape yg ada jer..lg pun kalau letak banyak ramuan..tak sedap plak..ikan ni ikan free abg cayang aku dapat masa die memancing...hrmm..walopun simple tapi rasa manis ikan kerapu segar ni memang menyelerakan tekak...( lapik surat kabo jer...huhu..)

Ni plak masa time malas nak masak...kuar makan jer lahhh..tapi takde la selalu pun..pokai lak nanti...memasak adalah cara paling jimat sebenarnye selain dari puas mengadap rezeki..sebab leh tambah-tambah kan....so kalau ada masa..kita para ibu lebih baik masak di rumah..lagi pun air tangan isteri tu sedap untuk mengenyangkan perut para suami yang boroi...huhu...


Abg cayang aku yang kebosanan..so dengan rela hati tanpa dipaksa dan disuruh...rajin plak berkebun di kawasan tepi rumah aku...harap ape yang die tanam tu menjadi la ek...
Yang ni plak...kisah Acha ku yang semakin hari semakin bijak..dan semakin lancar petuturannya walaupun kadang kala tidak jelas butir tuturnya...alhamdulillah...semoga anak aku membesar dengan sihat....hobi Acha ni macam-macam..minat muzik..suka bersukan sebab asik "kick the ball"...dan suka jugak membaca...mungkin...itu cuma andaian aku sebagai seorang ibu...
b
hahaha..gambar yang tidak disangka...kami sempat lagi berposing masa gi beli barang kat Econsave Sitiawan..hrmmm...

tu jer lah..sekian untuk entri yang caca marba nih..hek3...jumpa lg..wslm

No comments:

Post a Comment