Monday, January 18, 2010

MonDaY + Tak KeJe = bUAT kEJe UmaH

Hai..hari nie aku xkeje..sebab mak ngan abah mertua ku xblik dari Johor lagi..disebabkan xde sape jaga Acha..kene la aku cuti ari nie..malam kang diaorang balik la tu...so ari nie pagi2 aku dh bangun sebelum Acha bangun...Abg Cayang aku dh gi keje kul 6.30 pagi...tinggal la aku ngan Acha kat rumah tu...pagi2 lagi aku  basuh kain..then sidai kain..siap cuci pinggan mangkuk..masak air..sapu sampah..buang sampah..n last aku mandi...ngam2 jer keje beres..si Acha pun bangun..aku mandikan die..kemas katil dan bilik tdo yang bersepah tu...then aku buat bekfas kitaorang utk pagi nie..menunye nasi goreng..tapi tibe2 Abg Cayang ku balik bawa bekfas utk kitaorang..tp die beli kue jer...pas anto kue Abg Cayang ku terus blah..masuk keje balik..

so nie ler bekfas kami pagi nie...alhamdulillah kenyang anak branak...

Settle makan pagi..relax jap main2 ngan Acha..then aku siap2 gi kedai depan taman aku nie..nak masak utk tengahari nie plak..simple jer...simple jer tomyam dengan ikan goreng dan air bandung..(rasa nak minum bandung plak) dah cukup...huhuh...aku dgn Acha jer yang mamam..Abg Cayang ku balik kul 7 pm baru makan...


Makan dengan Acha...selera btui Acha mamam ayam dalam tomyam tu..
lepas makan lepak tgk tv..sambil tu aku ngadap blog nie....

Petang skit dalam kul 3.00 lebey..Acha yang penat pun dudu...aku pun truskan misi utk buat kek batek..dh lame xmakan..so aku buat la sket..xbanyak pun..sekadar nak rasa..dapat makan 2 potong beso kiub dh cukup..yang len aku siap potong simpan jer dalam peti sejuk..kalau rasa nak makan lagi baru amik...so nie ler kek batek aku yang xseberapa.. janji sedap diperut ku...sedap kerr??? kesahkan ajer..


Sedapp kerr???..

No comments:

Post a Comment