Monday, January 4, 2010

PaRt 1 : : : 1st EntrY 2010 - 5 DaYs 4 Nites At My HoMetOwn

SALAM sume..hai nie ler baru berkesempatan merampas Laptop dari tgn Abg Cayang ku yang semakin mengongker laptop nie...xabis lagi misinye menentang musuh2 dalam game yang pada aku tah ape2 tah..cam poyo pun de gak...(yang benonye geram xdapat update blog..huhu)..ari nie first day aku keje di tahun baru dan setelah agak lame bercuti..rasa malas2 jer aku nk gi keje..tetapi segera aku buang rasa malas2 tu jauh...yer la baru masuk tahun baru dh malaskan...(hakikat bekerja..biasa la..)
Yang benonye xde mende pun nak story kat korang sume..just nak ajak korang layan gambo2 sepanjang aku bercuti di Kampung ku...aku lebih byk lepak kat umah jerk..nak rehat btui2 nih..kdang2 tu ada la kuar jalan2...bawa adik2 ku..mamam2..shopping2..tu jer ler...yang lebihnye tgk gambo jer la...jom layannnnn..
Gelagat Acha time nak dudu..."tdo dulu nt mama bawa alan2 yer"..
Nie Acha dengan buaian nye kat kpg...buai tradisional jer..tp Acha suke..sebab bleh main buai laju2...
Acha tdokan sume doll die dalam buai...pandai anak mama..
Kalau balik kpg...adik aku sure mntak aku buatkan Mihun Sup...sedap sgt kerrr...aku nye mihun sup berkhasiat...siap dengan macam2 sayur aku masukkan...makan nie jer pun dh kenyang..hahah..xde la masak nasi....
Bahan2 yang diperlukan....

Siap utk dimakan....dah licin sume diaorang makan.....

Klau aku balik tepen...dapat ler aku merasa makan ikan2 darat nie..kalau duk kat Manjung layan ikan laut jer ler..sesekali nak makan bli yang dh siap kat kedai...sebab kat umah aku tu..aku sowang jer yang mkn ikan sungai nie...tp ble balik tepen ikan sungai xyah beli...ada rezeki adik ngan abah aku gi mancing..kekadang dapat ikan haruan..keli...talapia...ha...sedap... biasa la orang kpg pior..sume bleh masuk tekak selagi terima...salah satu ikan yang aku dapat mkn ari tu..talapia belang..fuh..sedap..goreng garing2..makan nasi dgn kicap jer..dh masyuk...


Nie ler ikan Talapia Belang...

No comments:

Post a Comment