Tuesday, December 1, 2009

HePi Nyer Aku Nih....

assalammualaikum kepada semuaa....

Hari nie 1hb Disember 2009 bersamaan dengan 14 Zulhijjah 1430H...aku dh berjaya la skit2 nak baljo buat blog aku yang xseberapa nie...orang len dh ke mane..aku terkial2 lagi nk blajo sume nie...xper la..sekurang-kurangnyer aku nk gak ler try buat nie..asik duk baca hat orang jerk kan...skunk nk teray buat nie...huhu...
nak story sket nie...
firstly bukan senang aku nk buat blog aku nie...puas aku spent duit aku beli segala keperluan dan peralatan yang diperlukan untuk buat blog aku...hahaha...kalau nak tau..mai follow......nie aku nk tunjuk sket..bukan nk menunjuk...tapi nk cite pasal kesah pembikinan aku punyer blog nih...

ha...kalau sume nak tau..nie la aku punye laptop baru...aku bli kat kedai komputer area Manjung nie....ghegebyer murah jer...cume Rm 2,020.00 hengget...nak bli mahe2 xmampu..janji ada kan...jenamanyer acer..aku pi banyak kedai tau servey bende nie..maklumlah nk cukup2 dengan bajet yang ada...mujuq la husband tercinta aku tu sekepala dengan aku..jadik kami pun pilih hat nie...so dh jadi milik ku...yahoooo..bestnyer dapat laptop baru..........

baru-baru nie aku balik taiping...my best hometown...umah mak abah aku...nak sambut raya haji kat sane...cam biasa la...kalau balik tepen xlepas peluang nyer jalan-jalan kat TESCO ngan Taiping Sentral tu...ha...tu ler syurga membeli belah kat Tepen skunk nie...syok punye jalan..tetiba tringat plak aku kat broadband...ha...mmg dh lame gle nak guna nie..tapi asik xkesampaian jer...ari nie aku nekad jugak nak beli...abg cayang aku pun layankan aje kehendak aku yang membuak2 nie..hehehe..(yang benonyer die yang over excited nak mende tu..)

sampai jer kat kaunter MAXIS tu..aku pun tanya la cam ner nak register broadband maxis..cina tu habaq murah jer cume bayar Rm 100.00 dh bleh dapat moderm tu...eeeeeeee murah nyer...pastu untuk 3 bulan nie aku dapat rebet plak RM 33.00... so untuk 3 bulan pertama nie aku just bayar 45 hengget jer la..lepass tu stat bayar cam biasa 78 hengget...so aku pun register la sebagai pengguna Maxis Broadband......










No comments:

Post a Comment