Sunday, December 13, 2009

PudiNg Jagung utk Mertuaku

Dengar tajuk cam cite Rendang Utk Mertua jer...hehehe...yang tau cite tu tau la..yang xtau bt xtau dh ler...ari nie aku tolong buatkan Puding Jagung utk mother in law aku...tringin nak makan katanye...so kesian plak tgk die...aku pun buatkan la..resepi nyer adik ipar aku dh amik kat tenet..so tugas aku buatkan jer...senang jer....

nie bahan2nye...

1 cawan tepung castad
3/4 cawan gula
3 cawan air
1 1/2 cawan susu cair
dan paling penting 1 cawan jagung manis yang dalam tin tu...

sume ramuan tu campur sekali...kacau sampai sebati atas dapur..agak2 dh pekat tutup ler apinye...then tuang dalam acuan atau loyang ikut suke ati ler...nk sedap sejukkan dalam peti sejuk...sedia dimakan...tp puding yang aku buat nie lembik sket..kne scoop kalau nk makan..cam aiskrim plak..tp sedap gak versi lembik nie...mak mertua aku suke sbb die xde gigi...hehehee...meh tgk hasilnye....
Nie ler hasilnye....dapat 2 loyang...


yang nie..dh abis dimakan mak mertua aku jap td....hmmm















k

No comments:

Post a Comment